Ranjau Perjalanan Hidup

Hidup Ibarat Roda, Ada Pahit dan manisnya.

Mengapa Susah Hidup Ini

Hidup aku kini bergolak lagi... Aku tidak mengerti apa erti semua ini... Kenapa susah sangat untuk aku meneruskan kehidupan aku... Aku ingin hidup seperti orang lain... Apa salah aku... Sehingga dihukum seperti ini... Bukan niat dihati ini untuk menyusahkan semua org yang rapat dengan aku... Apa kah aku kuat untuk mengharungi dugaan mu ini Ya Allah....
Aku betul- betul buntu sekarang... Apakah jalan yang patut aku pilih... Pada sapa harus aku mengadu semua ini... Sungguh sukar liku- liku perjalanan hidup aku ini.... Mengapa aku tidak seperti org lain... Hidup tidak menyusahkan sesiapa... Hidup bahagia dengan keluarga sendiri.... Kenapa ada jugak manusia yang tidak berhati perut... Sanggup melihat kesusahan org lain... Dan hidup bahagia diatas titik peluh org bawah... Kenapa itu semua harus aku lalui... Aku insan yang tidak berdaya untuk menahan semua dugaan ini... Kenapa aku yang dipilihnya untuk melalui ini semua...
Ya Allah... Bencinya aku mendengar suara itu.... Suara yang tidak berhati perut... Suara yang banyak menyusahkan aku....

YA ALLAH.... AKU TIDAK BERDAYA LAGI UNTUK MENEMPUHI DUGAANMU INI...

2 ulasan:

Nie, apa pun banyakkan bersabar. Allah menguji hambanya bermakna Allah sayang kita. Apa pun dugaan yang nie harus lalui....banyakkan solat hajat dan berdoa pada Allah. Setiap orang ada ujian hidupnya..... Bersabarlah dan bertawakallah. Insyaallah ada jalan penyelesaiannya.....

 

betul tu. saya pun sama bnyk diuji oleh tuhan. YA allah hanya kepdamu aku berserah dan kepadamu aku kembali.

 

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...