Ranjau Perjalanan Hidup

Hidup Ibarat Roda, Ada Pahit dan manisnya.

* Ungkai Kenangan Dulu *


Sabtu 12 Feb 2011, hari ini merupakan hari minggu yang cukup bahagia… kenapa yea… iye le… hari aku dapat berehat sepenuhnya dirumah tanpa gangguan dari kerja – kerja tuntutan dunia… hihiihihihihihhihi…. So dengan peluang dan masa yang ada ini aku ambil kesempatan untuk menghidupkan balik blog aku yang agak lama aku tinggalkan…. Aku recap balik satu per satu post yang telah aku karang sebelum… tetiba hatiku mula berasa sayu bila terbaca post ini…. “Hari Raya Terakhir

Setiap kali aku membaca post tersebut membuatkan air mata aku

menitis… aku amat merindui insan yang aku maksudkan dalam ppost tersebut… Aku rindu untuk menatap, mengucup tangannya dan bergurau senda dengannya… Masa itu sudah tidak aku

lalui sekarang… aku amat merinduinya.. Aku rindu untuk memanggil panggilan ABAH… aku rindu itu semua… Abah tiada pengantinya… dialah satu dihatiku. Tiada sapa yang bisa mengambil tempatnya dihati aku….


Dalam sedar tak sedar sudah hampir 2 tahun lebih aku kehilangan. Aku pasrah… tuhan lebih menyayangi dirinya…. Tapi peristiwa 30 ogos 2009 masih segar dalam ingatanku… malah wajah, senyuman, ketawa dan suaranya masih lagi segar dalam ingatan dan hati kami anak nya… Setiap sembahyangku… tidak jemu ku berdoa pada yang maha esa supaya tempatkan roh nya ditempat orang yang beriman. Amin…..


0 ulasan:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...