Ranjau Perjalanan Hidup

Hidup Ibarat Roda, Ada Pahit dan manisnya.

@* RiNdU TaK TeRtAhAn *@

Satu kenangan terindah…. Emmm… aku pun tak tahu kenapa sejak akhir – akhir ini… aku rindu dengan kehidupan aku yang lepas… dari segi life style aku… pekerjaan aku… suasana tempat kerja aku yang dulu… itu semua buat aku terpikir sendiri… apakah salah keputusan aku…. Tapi… bila pikir balik…. Mesti ada hikmah disebalik apa yang berlaku…. Itu memang aku tak boleh sesali dan nafikan…. Tapi bila aku recap balik post aku yang lalu… rasa rindu pada tempat kerja aku yang lama semakin tebal… rindu dari segi suasana… dengan pekerjanya… aku rindu suasana itu semua… tiada erti kata pangkat dan darjat disana… kita semuanya sama…. Ikatan silaturahim itu amat kuat… bak kata perpatah melayu… cubit peha Kanan peha kiri terasa… susahnya aku nak cari suasana itu sekarang… semua menjaga kepentingan diri…. Emmm mungkin ini budaya kerja disini…. Sapa yang tak ada kepentingan ditindas….

Tapi hairan jugak aku nie… walau stress macam mane pun aku ditempat lama… tapi tak ada le terasa bosannya kerjanya disini sekarang… adakah aku tidak bersyukur…. Entah le…. Bila korang berada ditempat aku…. Baru korang dapat merasakan perasaan aku sekarang… Jiwa aku cukup tidak dapat rasa kepuasan dalam bekerja…

Tapi baru aku tahu… bertapa syurganya masa itu…. Disana aku banyak belajar dan banyak ilmu yang dapat aku timba… tapi disini… apa yang aku dapat… Cuma cemuhan daripada user… mengenai apa yang orang lain buat… Satu ketika dahulu…. Aku amat dipercayai dan kepakaranku amat dihargai… tapi disini sekarang semuanya pudar… semuanya sia- sia… emmm adilkah dunia macam tue… entah le…. Tapi inilah hukum dunia… hukum yang diadili oleh manusia… Tapi aku tahu…. Tuhan itu maha adil… balasannya pada umatnya juga cukup adil… itu yang aku pegang sekarang…… Semoga ada sinar kerjaya dimasa hadapan….. AMIN…..

2 ulasan:

ooo kak nani, sedih nya bc entry ni..kita pernah sama2 1 masa dulu...kongsi tawa, kongsi duka...dunia kita berbeza dh kak nani...smoga kak nani tabah hadapi

 

biasa le liza... kak nani sejak akhir - akhir nie... rindu kenangan lama... tak tahu nape....

 

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...