Ranjau Perjalanan Hidup

Hidup Ibarat Roda, Ada Pahit dan manisnya.

PaSrAh PaDa IlAhI

Emmm…. Lama aku dah aku abaikan blog aku nie…. Bukan dah hilang idea….. tapi sejak akhir – akhir nie masa cukup mencemburi aku…. Rasanya sejak akhir – akhir nie aku bagaikan tiada life…. Mana hilangnya semua nie… emmmm…. Kena le ini yang berlaku pada diri aku…. Aku tak tahan dah ngan life sekarang…. Keluar pagi balik pulak dah malam…. Ish….. patut ke manusia menghambakan diri pada duniawi…. Oh tidak…. Itu bukan penilaian tentang kehidupan bagi aku…. Bukan pendirian aku untuk menghambakan diri kepada kerja… Tapi aku pasrah…. Nama pulak dunia…. Bila dunia…. Hidup tanpa wang…. Sesorang itu tak boleh hidup….

Sekali aku pikir balik… perpatah lama sekarang ni dah tak boleh pakai….. ape orang kata ulat dalam batu pun boleh makan….. tapi kalau dikajikan balik…. Apa maksud tersirat dia….. memang ada maksud dia… ok… kita huraikan satu persatu…. We starting with batu…. Batu itu keras…. Aku terpikir macam mane ulat yang kecil dan lemah itu boleh hidup didalam batu yang keras… kalau tiada usaha yang keras ulat itu untuk mengorek dan memecahkan batu itu tak mungkin ulat tue dapat makan…. So sekarang nie aku pasrah pada Ilahi… ini yang dia tetapkan pada diri aku…




Tapi bagi aku… walauapa pun berlaku…. Hidup mesti diteruskan dan don’t forget to smile to everyone…..







0 ulasan:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...