Ranjau Perjalanan Hidup

Hidup Ibarat Roda, Ada Pahit dan manisnya.

~~~@@ Bila Hati Kau Lukai @@~~~~~

Hatiku kau lukai..... ape maknanya tue...... aku tetanya - tanya.... ape kesudahan cerita hidup aku ngan dia..... Aku rasa diri ini tidak lakukan adil oleh dia.... Cuba pikir..... salahkah diri aku untuk menegur kesilapan dia.... bila aku tegur.... diri aku dikatakan suka membebel..... Tapi bila dia yang lakukan perkara yang sama pada aku.... aku tidak berkata ape pun.... alih2 diri aku dimarahii....... Ya Allah ape kesudahan perjalanan hidup aku..... susah untuk aku untuk diriku untuk berpaut.... jika ranting yang aku paut tue tidak kukuh..... sekukuh ranting arwah bapa aku.... Pada sapa lagi untuk aku bermanja, beradu dan bergaduh lagi..... Aku perlukan belaian kasih sayang bukan pertengkaran dari mana - mana pihak...... Aku tiada tempat bergantung dan bermanja,....... Kalau bukan pada dia.... pada sapa lagi.... Takkan pada bulan kot...... pada bulan ape dia boleh buat..... belai aku..... pujuk aku....
Pada dia aku cuma seorg kanak - kanak yang boleh dimarah sesuka hati.... ditengking.... dan macam-macam lagi.... Bila bergaduh..... aku selalu pujuk hati aku supaya bersabar dan bertenang..... Aku bagaikan kain buruk dimatanya..... Bila tidak diperlukan dibuang jauh.... tunggu untuk dikutip balik bila diperlukan..... Begini le.... nasib aku....... si kain buruk.................. @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@

0 ulasan:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...