Ranjau Perjalanan Hidup

Hidup Ibarat Roda, Ada Pahit dan manisnya.

*#*^*^ BiLa HaTi SuDaH TiAdA *#*#*#

Emmm sekali lagi pena ku mengeluh..... aku tak tahu le..... hati dan perasaan aku macam dah tak ada mood dok sini.... Entah le.... ingatkan struktur baru semua ok.... Tapi nampak gayanya makin teruk... aku jadi serba salah.... nak luah mati mak... nak telan mati bapak.... tapi kalau pikir balik rahsia disebalik struktur nie... memang ada udang sebalik batu.... Aku dan kekawan menjadi mangsa keadaan..... Rasa macam salah satu langkah penyingkiran nie.... iye le.... macam yang korang semua pikir le.... CR nie satu benda yang simple.... skit aje.... tapi cuba duduk ditempat kami.... itu tak semudah yang dipikirkan.... kami bekerja tidak tentu masa.... kami nampak relek... sebab kami cool....
Dengan sifat cool nie... le.... buat aku lebih bersabar.... tak kisah le org nak tolak mana - mana pun.... Apa yang aku tahu sekarang nie.... janji nafkah yang aku dapat bulan2 tue halal disisi tuhan.... Aku tak kisah... walau susah macam mana pun tugasan yang diorg nak bagi... aku laksanakan dengan ikhlas hati kepada yang Maha Esa... AKu tahu.... walaupun.... penat lelah aku sekarang tidak dibayar dan tidak dinilai oleh manusia... tapi... Tuhan itu maha adil... cuma ganjarannya antara lambat dan cepat aje... Itu pesanan arwah abah pada aku.... walau berat sekali pun.... aku kena redhakan didalam hati.... untuk dapat rezeki yang halal...
Emmmm kalau ada yang terasa hati.... ampun dan maaf kami ucapkan... bukan niat kami untuk menyusahkan korang semua... tapi kami terpaksa buat keras hati... sebab kami ingin mengajar seseorang supaya lebih menghargai staffnya... dari org lain.... dan kami harap korang semua paham...

2 ulasan:

hati tu tetap ade.e.. perasaan jer yg xdek...hikhikhik

 

perasaan datangnya dari hati azie..... tul tak?

 

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...