Ranjau Perjalanan Hidup

Hidup Ibarat Roda, Ada Pahit dan manisnya.

*@*@*@ Apa kesudahan Kerjaya aku *@*@*@*

Macam mane ek nak mulakan cerita nie.... tapi hati aku cukup terkilan dengan company nie... ape lagi yang diorang nak untuk permenantkan staff nya... penat sudah aku pikir... apa kesudahan kerjaya aku kat sini... kekadang aku rasa nak biarkan aje diberlalu macam tue.... tapi pikir balik.... kalau ape - ape berlaku tanpa back up susah jugak.... aku tak nak lagi hidup macam dulu.... masa memula tukar keja kat sini... sakit dan perit sangat waktu itu aku rasakan... tapi dengan kekuatan dan sokongan keluarga... aku gagahkan jugak... Bila jadi macam nie.... kekadang aku terpikir... rindunya aku kat ROHM - Wako dulu.... walaupun penat aku keje kat sana tapi pihak management masih bukak mata

menghargai penat lelah pekerjanya.... Kekadang orang kata kerja ngan jepun nie amat penat dan sakit hati... tapi pengalaman aku 4 tahun dibawah pertadbiran jepun.... aku tak rasa semua tue... malah hati aku happy sesangat.... at least le... diorg tahu menghargai penat lelah pekerjanya... tapi sekarang... aku tak merasa semua tue.... yang aku rasa cuma penganiyaan dan kebanyakkannya penting diri sendiri.

Tak salah kalau pentingkan diri sendiri... tapi kita kena ingat tanpa pekerja sapa lah kita... kita tak akan berada diatas tanpa usaha dan pengerak dibawah... pengerak itu

penting... Sesuatu projek tak akan jadi kalau tanpa nakhodanya. Kebajikan nakhoda jugak harus dijaga. Dalam hal nie aku tak tahu sapa yang patut dipersalahkan... adakah top managemnetnya.... atau managementnya atau sesapa yang berkaitan. Emmmm..... kalau ikut nak pikir memang sakit kepala... tapi.... apa yang akan berlaku pada kerjaya aku..... bila kerjaya tak menentu.... hati untuk bekerja pun jadi malas... jadi tak ada hati .... semangat

yang hilang. Tapi boleh tak sorang bagitahu sama aku.... komitmen macam mane lagi yang perlu ditunjukkan untuk buat management bukak mata..... baru diorang nak tahu KPI bukan pemangkin semangat seseorang tue nak keje.... emmmm..... kalau ikut rohm wako dulu pun..... pembahagian bonus dan increment pun ikut pada penilaian bos dan pihak ibu pejabat dia

Jepun jugak.... tapi tak ade lah jadi sampai teruk macam nie.... pening le.... macam nie ke pentadbiran orang yang alim.... setahu aku.... Tok guru nik aziz pun alim jugak... tapi tak ada le menyusahkan rakyat dia.... emmmm dimana salahnya nie.... salah didikan ke.... tahu le aku...

Yang menjadi persoalannya sekarang.... kenapa aku yang jadi mangsa.... kenapa kerjaya aku yang jadi mangsa.... emmm... kalau pikir balik... andainya dapat ku undur masa.... mesti aku dah pegang title ketua seksyen dah sekarang kan.... hiihihihhi perasan.... mana ade perasannya... memang itu yang dikatakan.... tapi kehendak tuhan jugak nak aku berhenti disana dan datang kesini... Berdosa diri aku... bila bersunggut itu semua.... ini semua qada dan qadar dari nya... mungkin ada hikmahnya.... tapi aku cemburu bila member aku sekarang dah pegang jawatan tinggi.... ada yang pakar forensik... ada yang Dr pakar dihospital.... tapi aku..... masih lagi kontrak..... yang tak tahu ape yang akan berlaku suatu hari nanti.... yang belum tentu aku dapat naik sampai general manager... Adakah company nie takut bila aku naik akan jadi macam abg aku... menentang segala keburukkan yang ada dalam management diorg.... kalau itu diorg rasa... memang rugi le.... hahahhaha ikhlas aku cakap nie.... ini yang akan aku lakukan bila jawatan management aku dapat sandang.... sebab banyak sangat penyelewengan dan penindasan berlaku disini.... emmmmm sambung jup lagi le... nak gi meeting dulu.... Ok… kita sambung balik…. Ape le aku nie…. Semua meeting kena masuk… tapi kontrak pah ceroh…. Apo le nasib diri ini…. Tapi ini le lumrah kehidupan sekarang… J

















0 ulasan:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...