Ranjau Perjalanan Hidup

Hidup Ibarat Roda, Ada Pahit dan manisnya.

*@*@*@* KeJe.... KeJe........ *@*@*@*

Emmmm…. Apa nak jadi le ngan life aku nie tak habis ngan keje…. Masuk minggu nie dah 4 minggu direct dah kena berkampung di office… agak – agak… bila le nak abis benda nie semua… bosan sudah… tapi bila tak ada benda nie semua… kat mana aku nak keje…. Hihihihiih lawak…. Lawak…. Tapi aku tak boleh terima le benda nie semua…. Emmm ari nie rajin lah pulak dia datang… aku nak balik cepat nie…

Kenapa le…. Aku rasa keje aku sekarang tak masuk ngan jiwa… macam buat keje dengan paksa…. Tapi itu le hakikatnya… keje aku buat sekarang macam tak masuk ngan jiwa aku…. Dah le ngan management dia macam nie… emmm sampai bila harus aku bertahan…. Aku tak boleh hidup macam nie…. Keje dengan paksa dan tak rela…. Emmm… aku rindu dengan keje yang lama.. aku rindu dengan itu semua… Kerja sekarang bagaikan tak mencabar…. Macam tak gerak aje kepala lutut aku nie… apa knowledge IT yang aku boleh dapat kat sini selama dekat 2 tahun aku keje…. Nothing…. Sekadar tahu conduct UAT… Executed SIT… dan prepared test plan…. Heloooo…. Benda tue semua org tak ambik IT background pun boleh buat…. Janji baca function design dan dapat template.... so paham – paham aje….

Yang lagi best, nak cerita pengalaman aku gi interview ari tue…. Punya baik rancang… nak gi… time interview… diorg boleh Tanya kenapa aku nak berhenti TM nie… helooo…. Contract kot…. Yang sana permenant kot… diorang macam tak boleh terima alas an aku ari tue…. Diorg cukup tak puas hati kenapa aku nak lari dari sini…. Wahai company semua…. Pahamilah diri kami nie…. Inilah hakikat kehidupan aku kat sini sekarang.

0 ulasan:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...