Ranjau Perjalanan Hidup

Hidup Ibarat Roda, Ada Pahit dan manisnya.

*** KeNaNgAn ZaMaN MuDa *****




Emm..... Malam nie tetiba aje aku rasa nak layan lagu hindustan... Jangan tak tahu.. dulu aku nie memang addict le filem - filem hindustan nie... Lagu hindustan nie kekadang best juga layan sekali sekali... Bab kata org layan jiwang sekali sekala.... Hihihihihi... tak tahu le tetiba malam nie jiwa sentimental aku tetiba keluar..... Hihihihi....
Sebelum tue... Mc Zue nie ada le duk cerita pasal cerita nie,.... dia cakap best.... Daripada cerita dia tue buat aku rasa nak tgk cerita tue.... iye le.... zaman aku belajar dulu tak ada glamornya internet nie... kira dapat pakai komputer desktop tue pun dah rasa bangga... kalau tak caya cuba tanya bebudak yang lahir tahun 1980. Mesti setuju dengan ape yang aku bagitau nie.... Tapi aku masa tue kira aku nie daif le skit dalam bidang komputer nie... Iye le... mana mampu nak beli sebiji komputer... sah kan laptop... So sumber yang aku boleh tengok melalu cd le...Aku sebenarnya ada kisah disebalik lagu hindustan nie... seingat akulah.... filem yang mula - mula
buat aku jadi addict layan bollywood nie cerita "Kuch - Kuch hota hai"... mak ai... masa tue cerita ni tengah top... kalau tak silap aku le tahun 1998. Masa tue... tak dinafikan le... semua anak mudi nie gila bebenor dekat shah rukh khan.... semua termimpikan nak dapat teman lelaki macam shah rukh khan... (termasuk aku le... hehehehehhe). Memula aku tak le minat sangat layan filem bollywood nie.... tapi disebabkan pengaruh member aku si Mc Zue buat aku tergila ngan cerita bollywood nie... terutama filem yang dilakonkan oleh si Shah Rukh Khan tue... Hiihihihihihih lawak le....
Nak dijadikan cerita, masa tue aku dengan Mc Zue nie dalam perjalanan balik kampung dari Ipoh ke kota bharu... naik bas Rasima. (aku tak ingat balik time ape masa tue... rasa nya cuti sem) . Perangai kitorg nie pantang nampak ada cuti.... mesti balik... iye le.... org tak pernah keluar dari megeri sendiri.... Masa tue aku tengah matrik dekat STAR ipoh.... sekolah yang mengajar aku erti hidup.... erti berdikari.... memang banyak aku lalui masa tue.... kes hantu.... kes fly.... kes jambu... macam - macam lah... maklum le itu sekolah budak lelaki semua.... kitorang yang matrik ini aje yang campur.... Memang indah le kenang tue semua.... kenangan tue memang tak boleh beli dimana -mana.. kena lalui sendiri.... Hihihihihi... kita balik pasal KKHH, so kebetulanlah bas tue pasang cerita tue... kitorang pun seronok le....
layan habis cerita tue.... sampai rela tak tido.... biasa le cerita hindu
stankan ambik masa dalam 3 jam lebih macam tue.... so layan le.... Dari kitorang naik pukul 10 malam bas tue sampai pukul satu lebih macam tue le.... basu habis cerita tue... memang best gila le cerita tue... nak jadikan cerita nangis - nangis atas bas tue.... feeling lah katakan.... hahaha lawak lah pula bila ingat balik.... Start dari hari itu aku mula berjinak - jinak dalam bollywood nie... Segala CD shah rukh khan aku beli... hahahaha sampai mak aku pun membebel... membazir duit betul.... lawak... lawak..... Tapi bila umur dah makin meningkat nie aku jadi tak minat nak layan bollywood. Tapi kekadang layan jugak le lagu - lagu bollywood... saja buat layan jiwang.... hihhihihihihi.

0 ulasan:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...